Naši žáci velmi toužili po živém zvířátku do školy.
Paní vychovatelka s nimi uspořádala vyprávění o oblíbených domácích mazlíčcích, ve škole se tedy promenádovala želva, morče nebo králík. Tato zvířátka jsme ale měli ve škole pouze „vypůjčené“.
Paní učitelka Kája se tedy poradila s paní vychovatelkou Maruškou a rozhodly se pořídit dětem nenáročné „školní“ mazlíčky. Ve škole se ale máme hlavně učit. Jaké tedy pořídit zvířátko, aby to bylo výchovné?
A pak je to napadlo…. 😁
V úterý se ve škole ve čtvrté hodině objevila zvláštní zabalená krabice. Žáci dostali indicie, tedy zašifrované nápovědy. Pomocí Morseovy abecedy vyluštili slova „tropy“, „noční život“, „životní cyklus“. Bylo zábavné nechat žáky tipovat, co se v krabici asi skrývá.
Pomocí skládání textu jsme je navedli na motýla, který umí „vyrábět hedvábí“.
Nakonec pomocí QR kódu své vytoužené zvíře spatřili. Jedná se o martináče pajasanového. Ptáte se, co to je? Tak mrkněte….
V krabici se ale ukrývalo zatím jen pět kukel, ze kterých by se nám měl daný noční motýl vylíhnout. Toužebně si přejeme, abychom měli jak samičku, tak samečka. Jedině tehdy se pokusíme o životní cyklus motýla přes vajíčko, housenku, kuklu a motýla.
Tak nám držte palce. 👍