Ve školním roce 2022/2023 jsme si splnili jeden bod z vize MŠ – do třídy jsme dětem pořídili interaktivní tabuli. Ve školním roce 2023/2024 jsme si nechali zbudovat na zahradě MŠ vyvýšené záhony. Ve školním roce 2024/2025 jsme nechali v herně a v šatně nainstalovat „podlahové“ herní prvky. Na školní zahradě jsme nově zbudovali pískoviště pro děti s gumovým obrubníkem. Od školního roku 2025/2026 využíváme pro komunikaci s rodiči elektronický informační systém Twigsee a elektronickou třídní knihu. V herně jsme dětem vytvořili nové herní koutky, přeorganizovali jsme uspořádání šatny. Na školní zahradu jsme pořídili novou venkovní kuchyňku a polytechnický kout.

VIZE MATEŘSKÉ ŠKOLY

Naším cílem je vytvářet školku, ve které se dětem bude líbit. Chceme se spolupodílet na výchově spokojených dětí, které budou připravené vstoupit do základní školy a také do života.  Děti vedeme
k samostatnosti a zodpovědnému přístupu k sobě samému, k ostatním lidem i přírodě. Naše školka je zaměřena enviromentálně.  

Snažíme se aktivně spolupracovat především s dětmi, dále s rodiči, obcí Písečné a nejbližším okolím.

Dětem nabízíme:

  • realizaci výchovně-vzdělávacího procesu vycházejícího z aktuálního ŠVP,
  • respektování individuálních potřeb dětí,
  • respektování individuální potřeby spánku či relaxace dětí (nabídka klidových činností – např. prohlížení knih, skládání puzzle, stavebnice, výtvarné a pracovní aktivity),
  • bezpečné prostředí s dostatkem kvalitních podnětů,
  • hezkou moderně zařízenou třídu, vybavenou klasickými i alternativní hračkami a pomůckami (Montessori pedagogika),
  • heterogenní kolektiv dětí, kde se děti vzájemně učí, předávají si zkušenosti, starší pomáhají mladším a sourozenci mohou být spolu,
  • spoluvytváření a respektování pravidel MŠ i obecně platných norem ve společnosti,
  • preventivní činnosti (vyhlášení cvičného poplachu, dopravní hřiště, programy primární prevence z okolních organizací)
  • dostatek prostoru k volné hře nejen ve třídě, ale také venku (hra s přírodninami, návštěvy lesa, procházky po polích, pozorování hospodářských zvířat),
  • nadstandardní aktivity (lekce plavání a jiné pohybové aktivity: překážkové dráhy, pohybové hry, jízdy na kole či koloběžce, …),
  • úzká spolupráce s paní učitelkami ze základní školy („Předškolička“) a společné akce se žáky ZŠ
  • výlety a exkurze.

Rodičům nabízíme: 

  • informační rodičovské schůzky před začátkem školního roku,
  • adaptační plán při nástupu dítěte do MŠ
  • individuální schůzky dle potřeby a také ohledně odkladu školní docházky, poskytnutí kontaktů na odborníky (logopedy, PPP, SPC, …..)
  • dny otevřených dveří pro získání bližší představy o chodu MŠ,
  • besídky a akce během školního roku (Dýňová slavnost, Vánoční besídka, Rozloučení se školním rokem).

 

Do budoucnu plánujeme:

  • neustálé vzdělávání pedagogických i nepedagogických pracovníků,
  • úzkou spolupráci s rodiči i obcí,
  • zapojení do soutěží určených pro děti předškolního věku,
  • udržení pěstitelských prací na pozemku MŠ – pěstování dýní, různorodé využití vyvýšených záhonků,
  • pokračování v rozvíjení předčtenářské gramotnosti dětí („Bystřicko čte dětem“, Noc s Andersenem) a rozvoj digitálních kompetencí dětí (využívat stávající vybavení a postupně pořizovat nové pomůcky)
  • zavedení elektronické diagnostiky,
  • pořízení mlhoviště nebo jiného vodního prvku na školní zahradě.